תגיות

, , , , , , ,

טחינה היא מאכל כל כך בסיסי, הרי כמעט על כל קופסא שקונים כתוב איזשהו מתכון. אבל… אני משתמשת בה כל יום וטחינה תהיה חלק מהרבה מתכונים עתידיים, אז ארשה לעצמי לכתוב מעט עליה.

Tahina

טחינה (גולמית, לא מתובלת) היא חמאת שומשום (כלומר שומשום טחון), ישנו הסוג הרגיל, זה שהשתמשו בו מזה שנים וישנו הסוג המלא שהפך פופולרי יותר ויותר בשנים האחרונות ונחשב ליותר בריא. הטחינה הרגילה עשויה משומשום לבן (מקולף) קלוי וטחון ואילו טחינה מלאה עשויה משומשום מלא, לא קלוי. באיזו טחינה להשתמש? לדעתי מדובר בהרגל, יש עדיפות למלאה (בה אני משתמשת בתקופה האחרונה לשימוש יומיומי בבית), שתיהן טעימות, בריאות ומכילות הרבה שומן.

בגלל הנטיה של הטחינה הגולמית להתפרק (החלק התחתון יותר מוצק והעליון יותר שמן), אני קונה קופסאות של חצי קילו (הקטנות יותר) ומכינה בכל פעם קופסה שלמה על כל תכולתה. אני מוסיפה לטחינה מעט סוכר (כרבע כפית) להתגבר על מרירות קלה שלעתים מורגשת, דבר שמשפר ומעדן כל סלט טחינה.

מתכון טחינה לבנה – סלט טחינה רגיל 

בוחשים עד למרקם אחיד את החומרים הרשומים מטה, מוסיפים מים בהתאם לסמיכות שרוצים. אני לא מוסיפה שום לטחינה הלבנה, יוצאת טחינה חלקלה ומעודנת בטעם ניטראלי שמשתלב עם כל דבר, אפשר לנסות ולהוסיף שום או לתבל יותר אח"כ.

  • 1 קופסא (500 גר) טחינה גולמית
  • 1/4 כוס מיץ לימון
  • 1/2 כפית מלח
  • כ – 1/4 כפית סוכר או תחליף
  • מים לפי הסמיכות הרצויה (להתחיל עם בערך כוס מים)

מתכון טחינה ירוקה

בדיוק כמו במתכון הקודם אולם מעבדים בבלנדר ומוסיפים כוסברה או פטרוזיליה (או שניהם), מעט שום ואפשר גם חתיכה פלפל חריף לבסוף מוסיפים מלח ופלפל שחור לפי הטעם. אם לא אוהבים ריח של שום חי, אפשר להשתמש במעט שום גביש. אפשר להתחיל בהכנת סלט טחינה רגיל לאחסן חצי בקופסא ואת החצי שני לעבד עם התוספות. אפשר לעבד למרקם חלק ואפשר בפולסים למרקם גס יותר, או להוסיף את הירק קצוץ בסכין.

בתיאבון!

 

 

 

 

מודעות פרסומת