תגיות

, , , ,

ממתקי שוקולד ודגני בוקר שהכנתי במשך שנים רבות, בכל פעם באופן מעט שונה (בדומה לכדורי שוקולד). לטעמי, הגרסא הזאת הלא מאוד מתוקה היא המועדפת. אפשר להכין גם עם פיצפוצי אורז ובתוספת אגוזים שונים. לגרסאות מתוקות יותר אפשר להשתמש בדגני בוקר מתוקים יותר ובתוספות של ביסקוויטים או קצת פירות יבשים. CornFlex cake1 מכשירים

מיקרוגל ואם צריך לקלות חומרים אז תנור אפייה

כלים

קערה המתאימה למיקרוגל, תבנית 20X30 ס"מ ואם צריך לקלות חומרים אז תבנית התנור

חומרים

  • 500 גר' שוקולד מריר שבור לקוביות
  • 2 כפות שמן קוקוס (או אחר)
  • 2 שקיות סוכר וניל (או 2 כפיות תמצית)
  • כ – 4 -1/2 3 כוסות קורנפלקס (או דגנים וחלק מהכמות תוספות אחרות) – חומר יבש
  • נייר אפייה וגביעי נייר

הכנה

  1. אנחנו רוצים שהחומר היבש יהיה קריספי בתוך השוקולד. אם דגני הבוקר פתוחים מספר שבועות, לשים בתבנית התנור ולקלות ב-180 מעלות תוך כדי השגחה צמודה עד כ-5 דקות,  אם מתחיל מעט להזהיב, אז להוציא מיד. אם רוצים להוסיף אגוזים לקלות גם אותם. להניח לצנן.
  2. ממיסים בקערה במיקרוגל את השוקולד, השמן וסוכר הוניל בזמנים קצרים (להתחיל מ-1/2 דקה), תוך בחישה בין חימום לחימום, רק עד שהתערובת אחידה והשוקולד נמס. עם התקדמות התהליך להוריד את הזמנים שהקערה נמצאית במיקרוגל כדי להמנע מייבוש השוקולד.
  3. מרפדים תבנית בנייר אפייה. לתערובת השוקולד מוסיפים את רוב החומר היבש ובוחשים, כל החומר צריך להיות מצופה בשוקולד, גם שכבה דקיקה זה בסדר. כאשר הכל מצופה אפשר להוסיף את השאר בהדרגה, אם רואים שאין מספיק שוקולד לצפות את הדגנים, להפסיק.
  4. למזוג את התערובת לתבנית, ליישר את פני התבנית ולצנן. לכסות בניילון נצמד ולהכניס למקרר, רצוי ללילה, להתייצבות.
  5. לחתוך לקוביות ולהניח כל אחת בגביע נייר (כשנוגעים בידיים השוקולד נמס על הידיים). לשמור במקרר.

CornFlex cake2

בתיאבון!