תגיות

, , , , , , , , ,

מדובר בממתק על בסיס פצפוצי אורז (מאורז מלא) ושוקולד הדומה לממתקי שוקולד קורנפלקס, אבל משודרג. החטיף מורכב משלוש שכבות קלות להכנה כשבכל שכבה מרכיבים ספורים. זמן ההכנה של כל שכבה הוא פחות מחמש דקות אבל צריך להמתין להתייצבות השכבה לפני מזיגת השכבה שמעליה. אפרט לגבי כל שכבה בנפרד, אפשר להסתפק רק בשכבה הראשונה או הראשונה והשלישית.  מה שהופך את החטיף למשהו אחר לטוב ולרע (אפרט בהמשך) הוא השכבה השנייה שהיא רוטב הקרמל מקרם קוקוס שהיא השכבה הקצת יותר מורכבת להכנה.

Rice snack

אתגר החודש במנטקה הוא אורז, כך שכדאי לכם להיכנס לכאן ולקבל עוד קינוחי אורז מפתיעים וטעימים מהשותפים לאתגר. אני משתמשת המון באורז על סוגיו השונים ומוצריו, אולם כקינוח חשבתי להשתמש בפצפוצי אורז או בקמח אורז, פצפוצי אורז נראו לי יותר מבליטים את חומר הגלם ולכן לאתגר עבדתי איתם.

הפוסט הזה נולד למרות כל האילוצים וההתלבטויות שהיו לי. כשמצאתי סוף סוף את הזמן לעבוד על האתגר (ביום האחרון) ורציתי לצלם, החטיף היה לא נוח לחיתוך, הקרמל נזל, ציפוי השוקולד נשבר בכמה נקודות (הציפוי מונח על שכבת סירופ) והחתיכות נראו לי לא הכי אסטטיות לצילום. חיכיתי לשמוע מה יגידו, להפתעתי לא היה לאף אחד אכפת מחיתוך לא ישר, מרוטב קרמל שנוזל בזמן האכילה או מציפוי שוקולד סדוק, אפילו התבקשתי להכין השבוע שנית. בגל הבא של חיסול החטיף, חשבתי שלפחות אצלם משהו לפני שיגמר, הספקתי לצלם את שלוש החתיכות האחרונות.

שכבה ראשונה – פצפוצי אורז ושוקולד

מכשירים

מקרר ומיקרוגל

כלים

קערה שמתאימה למיקרו, תבנית סיליקון 28X22 ס"מ או תבנית פיירקס ונייר אפייה

חומרים

  • 1/2 4 כוסות פצפוצי אורז (השתמשתי בכאלו מאורז מלא, אפשר רגיל)
  • 500 גר' שוקולד מריר שבור לקוביות
  • 100 גר' (כ- 5 כפות מידה) חמאת לוז או חמאת אגוזים לטעמכם או 2 כפות שמן (הערה למטה)
  • מעט שמן לשימון תבנית סיליקון או נייר אפייה לתבנית פיירקס
  • להכנת שכבה זו בלבד ללא קרמל או ציפוי שוקולד, כדאי להמתיק בשתי כפות סוכר או סוכר וניל (2 שקיות)

הכנה

  1. לשמן את תבנית הסיליקון או לרפד בנייר אפייה תבנית פיירקס. להמיס בפולסים קצרים במיקרו תוך בחישה ביניהם את החומרים חוץ מפצפוצי האורז, רק עד שהשוקולד נמס.
  2. להוסיף את פצפוצי האורז לבחוש היטב עד שהכל מצופה בשוקולד. למזוג לתבנית ולישר את פני התערובת. לקרר עד להתייצבות.

שכבה שנייה – קרמל עם קרם קוקוס 

מכשירים

מקרר, מיקרוגל וכיריים

כלים

כלי (קטן) מתאים למיקרוגל, כף עץ ומחבת או סיר רחב עם ידיות מבודדות חום

חומרים

  • פחית קרם קוקוס  17.5% (לפחות) 400 מ"ל
  • 1/2 כוס סוכר
  • קמצוץ מלח

לפני ההכנה

לקרר את פחית קרם הקוקוס במקרר לפחות יממה ורצוי שתיים

הכנה

  1. פותחים את  הפחית ומעבירים בכף את רוב השכבה השומנית שצפה על הנוזלית לכלי מתאים למיקרוגל (בערך 2/3 פחית, בשכבה המיימית לא משתמשים). מחממים את שכבת קרם הקוקוס במיקרוגל כמעט לרתיחה בפולסים קצרים תוך בחישה ביניהם. מניחים את קרם הקוקוס המחומם וכף העץ ליד הכיריים.
  2. העבודה עם הסוכר צריכה להיעשות בזהירות, תוך תשומת לב, ללא מגע עם הסוכר או הכלים בו הוא נמצא על מנת להימנע מכוויות. שופכים את הסוכר למחבת או סיר רחב יבש עם ידיות מבודדות חום ומחממים על אש בינונית עד שמתחילה המסה של הסוכר, נזהרים לא לגעת בסיר או בסוכר בגלל הטמפרטורה הגבוהה. כשהסוכר נמס חלקית, מנמיכים את הלהבה, בוחשים בעדינות עם כף עץ מבודדת (מחזיקים רק בידית המבודדת של המחבת ליציבות אם צריך) עד שהסוכר נמס ומזהיב לצבע ענברי (הסוכר מכהה במהירות, לא לתת לו להישרף). מוזגים את קרם הקוקוס החם בעדינות למחבת, תוך שמירת מרחק מהמחבת ומחכים עד שהבעבוע יירגע. ממשיכים לחמם על להבה נמוכה ובוחשים בכף עץ עד שהתערובת אחידה וכל הסוכר והגושים נמסו (לא נורא אם נשארו גושים דבוקים לכף או למחבת, הם ימסו בניקוי הכלים). ממשיכים לבשל תוך בחישה מספר דקות שהתערובת תסמיך ומכבים את הלהבה. מוסיפים קמצוץ מלח ונותנים להצטנן לטמפרטורת החדר.
  3. מוזגים את סירופ הקרמל טופי על השכבה הראשונה הקרה ומישרים את פני השטח. מניחים לצינון (רצוי במקפיא) למספר שעות, שכבה זו לא מתקשה לחלוטין.

שכבה שלישית – זיגוג שוקולד

מכשירים

מיקרוגל ומקרר

כלים

קערה מתאימה למיקרוגל

חומרים

  • 200 גר' שוקולד מריר
  • 2 כפיות שמן

הכנה

  1. מניחים את החומרים בקערה מתאימה למיקרוגל ומחממים בפולסים קצרים תוך בחישה ביניהם רק עד שנמס.
  2. מוזגים את התערובת על פני התבנית בעדינות, מתחילים מאחת הפינות, מוזגים מעט מהשוקולד ומיישרים על פני האיזור, מתקדמים הלאה, מוזגים שוב מעט שוקולד ומשטחים על פני איזור נוסף בתבנית, עד שמצפים בשוקולד את כל פני התבנית, השוקולד מתקשה במהירות על פני התבנית הקרה. יכול להיות שהשוקולד יתערבב מעט עם השכבה שמתחתיו, משתדלים שהציפוי יהיה אחיד ככל האפשר.
  3. חורצים עם סכין חריצים למנות רק בשכבת השוקולד (הקרמל יכול לבצבץ מהחריצים), שומרים מכוסה במקרר (לא במקפיא), לצינון של לילה לפחות.
  4. מעבירים מהתבנית לקרש חיתוך וחותכים למנות להגשה, להגשה אסטטית להניח את הפרוסות בעטרות נייר.

הערות

  • חמאת הלוז לא כל כך בולטת בטעמה בתוצאה הסופית כאן, כך שאפשר להחליף אותה בשתי כפות שמן. אפשר להשתמש במקומה בכל חמאת אגוזים אחרת כמו חמאת בוטנים או אפילו טחינה גולמית, אולם כל אחת מהם נותנת את טעמה האופייני.
  • חמאת לוז אפשר לקנות מוכנה בחנויות אפייה או להכין בבית (כפי שאני מכינה). קולים קלות אגוזי לוז, מצננים ומסירים את מרבית הקליפה. טוחנים במעבד מזון בגודל שמתאים לכמות האגוזים. בתחילה נוצרות חתיכות ואבקה, אולם אם ממשיכים לעבד (כשבהפסקות מסירים את החומר מהדפנות אל העיסה), מתקבלת בסופו של דבר חמאת לוז נוזלית במרקם הדומה לטחינה גולמית או חמאת בוטנים טבעית.

בתיאבון!