תגיות

, , , , , , , ,

קראמבל טבעוני קל להכנה, מפירות מאיזה סוג שתרצו, (סוג אחד או תערובת) מכוסים בשמיכת בצק שטרוייזל פירורי ופיצוחי מקוואקר, אגוזים ובהמתקת מייפל. בחרתי בתפוחים ובאוכמניות קפואות משום שמוצלח לשלב פרי קשה (תפוחים, אגסים וכד') שיהיה "גוף" לעיס, בשילוב פרי רך (אוכמניות, תותים וכד') שייצור רוטב, כמובן שאפשר להכין/לשלב גם אפרסקים, מישמשים, שזיפים וכד' לפי העונה ומה שיש לכם.

Crumble3

בחרתי שלא לתבל, משום שרציתי שטעם המייפל (הטבעי) יורגש ולא יטושטש ע"י קינמון או אפילו וניל (אפשר כמובן להוסיף תיבול לטעמכם), אין כאן קמח או סוכר (רק קוואקר ומייפל), גם שומן נמצא בכמות מופחתת משמעותית למקובל במאפים מסוג זה. רוטב הפירות שנאפה מוסמך ע"י עמילן טפיוקה (קמח טפיוקה עולה כשישה שקלים ואם אין, אפשר להסמיך בקורנפלור). נפלא להגיש לצד גלידה, קצפת או אפילו יוגורט (יש גרסאות טבעוניות לקנייה או להכנה), כאשר הרוטב מלווה את התוספת שבצד.

החודש האתגר במנטקה היה שיבולת שועל, אני מאוד אוהבת להשתמש בקוואקר, בדייסות, במאפים ובקינוחים אחרים, כך שהקושי באתגר היה להחליט מה מבין המתכונים שאני מכינה באופן קבוע יבחר. בחרתי בקראמבל שהכנתי ליום העצמאות, לקבלת שאר מתכוני שיבולת השועל היפיפיים (ראיתי תמונות) של שותפי לאתגר כדאי ללחוץ שיבולת שועל.

מכשירים

תנור אפייה ומעבד מזון

כלים

תבנית די עמוקה של כעשרים על עשרים וחמישה ס"מ, מרית וכף נוחים לחלוקה למנות וקערה

Crumble1

חומרים

  • 6 תפוחי גראנד סמיט מגולענים (נטו כ-700 גר')
  • 1 כוס אוכמניות קפואות (כ-140 גר', כחצי חב' של 300 גר')
  • 1/2 1 כוסות קוואקר
  • כ – 1/2 כוס מייפל טבעי – רבע כוס לתערובת הפרי ועוד רבע כוס לשטרויזל שלמעלה, אפשר להוסיף עוד להגשה
  • 2 כפות קמח טפיוקה (או קורנפלור)
  • 50 גר' אגוזי מלך או פקאן שבורים גס (כחצי כוס, אפשר יותר)
  • 1/4 כוס שמן
  • 1/4 כפית מלח
  • מעט שמן לשימון התבנית
  • להגשה מומלץ – גלידה או קצפת או אפילו יוגורט – יש גם טבעוני

הכנה

  1. לשמן את התבנית בדגש על הדפנות, למרות שתערובת הפירות די נוזלית ולא נדבקת לתבנית, הדבר נועד להפחית את הידבקות השטרוייזל לדפנות התבנית. לחמם את התנור (במצב טורבו אם יש) ל-180 מעלות.
  2. לטחון במעבד המזון כחצי מכמות הקוואקר לקמח ולהעביר לכלי בצד. להחליף את הסכין לדיסקית פריסה לפרוסות עבות (כחצי ס"מ) ולפרוס את התפוחים (אפשר גם לפרוס בסכין).
  3. לבחוש בקערה את התפוחים, האוכמניות, רבע כוס מייפל (4 כפות מידה) וקמח טפיוקה לתערובת אחידה ללא גושי קמח ולשטח בתבנית.
  4. רצוי לשטוף את הקערה לפני הכנת שכבת הבצק שמעל (אם רוצים למנוע את צביעת הבצק בצבעי מיצי הפירות). מכניסים לקערה את הקוואקר (החצי שנטחן קודם עם החצי השלם), עוד רבע כוס מייפל, האגוזים, השמן והמלח ובוחשים לתערובת בוצית וגרגרית.
  5. מפזרים את תערובת הבצק מעל הפירות ומכניסים לתנור לכחצי שעה עד שהבצק יזהיב, מצננים מעט. מגישים חמים עם גלידה (או קצפת, יוגורט וכד'), מזליפים מהרוטב מעל המנה.

Crumble2

בתיאבון!